• Proč zlobí EGR ventil a co tam vlastně dělá?

    Proč zlobí EGR ventil a co tam vlastně dělá?

    EGR ventily jsou černou můrou mnohých motoristů a je třeba se ptát, proč tu jsou? Mnoho lidí si myslí, že EGR ventil vlastně funguje jako dodatečné spalování nedokonale spáleného paliva. Tím by se měly emise zvyšovat. Bohužel to tak jednoduché není. Zpátky a chladni EGR je zkratka pro Exhaust Gas Recirculation, česky recirkulaci výfukových plynů.

  • Pískání turba – co dělat a proč tomu tak je

    Pískání turba – co dělat a proč tomu tak je

    Přeplňování by za ideálních okolností nemělo být slyšet. Z motorového prostoru by měl být slyšet jenom zvuk vytáčeného agregátu, ale turbodmychadlo by mělo být tak tiché, že ho všechny ostatní zvuky přehluší. Pakliže píská, je třeba pátrat po příčině. Bohužel, pokud chcete jednoznačnou odpověď na to, co způsobuje pískání turba, zklameme vás. Jednoznačně určit příčinu

  • Nepomohou jim ani řetězy, ukázalo srovnání letních a zimních pneumatik na sněhu

    Nepomohou jim ani řetězy, ukázalo srovnání letních a zimních pneumatik na sněhu

    V alpském Švýcarsku je to možná trochu překvapivé, ale v zemi neplatí povinnost přezout v zimě letní gumy za zimní. Jakmile napadne sníh, může být najednou rychlejším řešením nasadit na kola řetězy než přezouvat. Jak to ale dopadne, může taková kombinace vůbec nahradit kvalitní zimní gumy? Na to odpovídá test švýcarského autoklubu TCS. Švýcaři vzali

  • Jak a kdy servisovat ojetinu? Raději dříve než pozdě

    Jak a kdy servisovat ojetinu? Raději dříve než pozdě

    Servisní plány automobilek neplatí pro celou životnost vozu. To dá rozum. U starších a více ojetých aut je tak lepší k údržbě přistupovat individuálně a některé důležité úkony, které v plánech výrobce vůbec nenajdete, raději neodkládat. Takže jak na to? Mimořádné náklady spojené s provozováním auta nechce řešit nikdo. O auta se ale musíme starat

  • Většina řidičů neprovádí výměnu brzdové kapaliny v předepsaných intervalech a riskuje nehodu

    Většina řidičů neprovádí výměnu brzdové kapaliny v předepsaných intervalech a riskuje nehodu

    Při letošních kontrolách vozidel na území České a Slovenské republiky, tzv. PitStopech, bylo zjištěno, že téměř 60 % kontrolovaných osobních vozidel mělo v brzdovém systému nekvalitní brzdovou kapalinu. Z toho se dá usoudit, že většina řidičů neprovádí výměnu brzdové kapaliny v předepsaných intervalech a riskuje tak, že při brždění v extrémních situacích nebudou brzdy funkční

  • Pravdy a mýty o stáří pneumatik

    Pravdy a mýty o stáří pneumatik

    V posledních letech se setkáváme s dotazy týkající se stáří nabízených pneumatik. Za tu dobu jsme vyslechli spoustu požadavků na stáří pneumatik. Nejčastější požadavky jsou, aby pneu byly letošního data výroby a někdy dokonce, aby pneumatiky byly maximálně staré jeden měsíc. A pak máme dotazy i opačné, aby pneu byly staré aspoň půl roku nebo

© Copyright 2025 Autoservis CARRA Praha, Made LR
CLOSE
CLOSE